Amsterdam/Boston | Gepubliceerd op: 23 februari 2016

Web Content Management bedrijf Hippo heeft de 10.2 versie van zijn platform gelanceerd. Met deze release combineert Hippo Content as a Service use cases en traditioneel digital experience management als onderdeel van een hybride, geïntegreerde cross-channel strategie. De nieuwe versie biedt geavanceerde personalisatie-functies en content interoperability voor alle kanalen, applicaties en devices. Met versie 10.2 versterkt Hippo als preferred customer journey platform zijn positie op het gebied van cross-channel content delivery en performance insights. Deze nieuwe release maakt het bovendien gemakkelijker voor application- en web developers om content van traditionele kanalen te hergebruiken voor mobiele apps, web applications gebaseerd op MVC JavaScript frameworks zoals AngularJS or Backbone.js, wearables en Internet of Things (IoT) devices.

De nieuwe geautomatiseerde Content REST API maakt het heel gemakkelijk om content vanuit het CMS via REST beschikbaar te maken. “Hippo had altijd al REST API’s. Een belangrijk verschil is dat een java developer bij vorige versies apart de domein-specifieke REST service classes voor een op maat gemaakte REST API had moeten implementeren. In deze nieuwe versie is de API al kant-en-klaar voorhanden. Het CMS faciliteert nog steeds beide gebruiksvarianten, waardoor developers veel sneller kunnen experimenteren met apps en the Internet of Things” aldus Arjé Cahn, CTO van Hippo.

Door deze nieuwe flexibiliteit voor app- en web developers zal de algehele business agility en innovatiesnelheid sterk verbeteren. “De nieuwe Content REST API maakt de integratie van content uit het CMS met apps en single page web modules eenvoudiger. Het creëren van een application-achtige user experience op het web kost zo veel minder API werk,” voegt Peter Broekroelofs, CTO of Service2Media toe.

In 2018 zal 50% van de bedrijven content vanuit een hybride content architectuur beheren, meldt het recente Gartner rapport “Cool Vendors in Content Management 2015”. De hybride content architectuur van versie 10.2 biedt zowel headless CMS mogelijkheden als een state-of-the-art delivery tier en brengt zo het beste van twee werelden bij elkaar in één systeem.

De belangrijkste voordelen van Hippo 10.2 zijn:

• Frontend developers krijgen de flexibiliteit om zowel web- als mobiele applicaties binnen hun voorkeursframework zoals AngularJS te ontwikkelen, en hebben toegang tot de content repository d.m.v. REST calls
  • Marketers hebben volledige controle over alle digitale kanalen en beheren zelf layout, functionaliteit en personalisatie voor o.a. websites, mobiele sites en microsites zonder dat IT ze daarbij moet ondersteunen.
  • Content editors kunnen vanuit een centraal systeem werken en zowel marketing- als app-kanalen onafhankelijk van content voorzien.
  • De organisatie in zijn totaliteit is klaar voor de toekomst en biedt een unieke, uniforme digital customer experience, terwijl content en marketing overheadkosten laag blijven.

Op 10 maart geeft Hippo’s Director of Product Marketing, Sonja Kotrotsos, een webinar over deze release. Tijdens dit webinar vertelt Sonja waarom zij ervan overtuigd is dat het voor bedrijven absoluut essentieel is, om voor alle channels één centraal content platform te hebben. Daarnaast legt ze in detail uit waarom Hippo CMS 10.2 het aangewezen platform is. Meer lezen en aanmelden kan hier.