Amsterdam, NL / Jena, DE | Gepubliceerd op: 20 juni 2016
Hippo CMS en Intershop tekenen partner-overeenkomst om online shopping persoonlijker te maken http://pr.co/p/002spx
De Amsterdamse CMS-aanbieder Hippo en de leverancier van e-commerce-oplossingen Intershop hebben een solution partner agreement ondertekend. De partner-overeenkomt met Hippo betekent dat Intershop-klanten directe toegang krijgen tot Hippo’s krachtige content targeting- en personalisatietools, die hen in staat stellen om hun customer experience interactiever te maken.

De Amsterdamse CMS-aanbieder Hippo en de leverancier van e-commerce-oplossingen Intershop hebben een solution partner agreement ondertekend. Intershop, dat zijn hoofdkantoor heeft in het Duitse Jena, is een toonaangevende aanbieder van enterprise oplossingen voor omni-channel commerce en helpt meer dan 300 bedrijven wereldwijd bij het optimaliseren van hun online verkoopproces.

De partnerovereenkomst met Hippo betekent dat Intershop-klanten direct toegang krijgen tot Hippo’s krachtige content-targeting- en personalisatietools om hun customer experience interactiever te maken. Beide partners kijken uit naar de vruchten die hun samenwerking in de nabije toekomst zal afwerpen.

René Verspuij, Partner Sales Manager bij Intershop, zegt hierover: “Dankzij de samenwerking met Hippo kunnen ook complexe omni-channel commerce-klanten in B2C en B2B een ijzersterke en flexibele customer experience leveren, die optimaal geïntegreerd is in de toonaangevende Intershop Commerce Suite. Wij zijn blij dat Hippo nu deel uitmaakt van ons Synaptic Commerce landschap met een oplossing waar de markt nu al goed op reageert.”

“Ons CMS en de e-commerce-oplossingen die Intershop aanbiedt vullen elkaar op veel vlakken aan”, zegt Steven Fockema, Partner Management Director bij Hippo. “Samen kunnen we onze klanten een concurrentievoordeel bieden op het gebied van storytelling en het leveren van de juiste content, gebaseerd op gebruikerscontext en -gedrag. We hebben al vier gezamenlijke klantprojecten gedaan en er zitten er nog diverse in de planning. Bovendien hebben we veel gezamenlijke partners, zoals Incentro, Javelin Group (onderdeel van Accenture Digital) en Diva-e. Dit is een must voor de integratie van beide systemen en het kunnen garanderen van een vlekkeloze delivery.”

Over Intershop

Intershop is de toonaangevende onafhankelijke leverancier van enterprise oplossingen voor omni-channel commerce. Het bedrijf biedt diverse diensten aan, die klanten in staat stellen om het volledige potentieel van online verkoop te benutten. Meer dan 300 grote en middelgrote bedrijven wereldwijd profiteren al van hun expertise. Bedrijven als Hewlett-Packard, BMW, Merck, Würth, Bosch en Deutsche Telekom gebruiken Intershop-oplossingen om hun salesprocessen vorm te geven en in te spelen op iedere organisatiestructuur en businessmodel.

Over Hippo
Hippo heeft zich ten doel gesteld de digitale ervaring persoonlijker te maken voor iedere bezoeker. Wij zetten een nieuwe standaard op het gebied van CMS met de ontwikkeling van 's werelds meest geavanceerde content performance platform, ontworpen om bedrijven te helpen hun bezoekers, zowel bekende als anonieme, te begrijpen en ze relevante content te leveren in iedere context en op ieder apparaat. Klanten van Hippo zijn onder meer ATAG, Greetz, NS, Randstad, ThiemeMeulenhoff, Airmiles, Univé, ANWB en Carhartt.

De partnership met Hippo stelt veeleisende omni-channel commerce klanten in B2C en B2B in staat om een krachtige en flexibele customer experience te leveren, die optimaal geïntegreerd is met de toonaangevende Intershop Commerce Suite. Wij zijn bijzonder verheugd dat Hippo zijn intrede maakt in ons Synaptic Commerce landschap met een oplossing die nu al zeer goed door de markt wordt aangenomen.

— René Verspuij, Partner Sales Manager Intershop
Er bestaan vele synergieën tussen ons product en de oplossingen die Intershop aanbiedt. Samen kunnen we onze klanten een concurrentievoordeel bieden op het gebied van storytelling en het leveren van de juiste content, gebaseerd op gebruikerscontext en -gedrag. We hebben al vier gezamenlijke klantprojecten gedaan en er zitten nog een aantal in de planning. Bovendien hebben we veel gezamenlijke partners, zoals Incentro, Javelin Group (onderdeel van Accenture Digital) en Diva-e. Dit is een must voor de integratie van beide systemen en het kunnen garanderen van een vlekkeloze delivery.

— Steven Fockema, Partner Management Director Hippo